Pages

30 Mayıs 2013 Perşembe

Vişne dolgulu cupcake

Merhabalar,

Annemin misafirleri için yaptığımız kurabiyeleri burada paylaşmıştım. O gün bir de cupcakeler hazırladım. Daha önce de cupcake denemelerim olmuştur ama hiçbir zaman tam anlamıyla tariflerde yazdığı gibi yapmamışımdır. Bu defa usulüne uygun cupcakeler yaptım :) 






Tarifimiz üç aşamadan oluşuyor. Kekimiz, dolgu kremamız ve süsleme kremamız :)

Kek (24 adet için diyor ama benim 30'dan fazla çıktı):

220 gr oda sıcaklığında tereyağı
2 su bardağı toz şeker
4 yumurta (oda sıcaklığında)
1 kutu sıvı krema (oda sıcaklığında)
4 su bardağı un
4 yemek kaşığı kakao
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 çimdik tuz

Yapılışı:

Fırın 180 dereceye ayarlanır. Oda sıcaklığında yumuşayan tereyağı ve toz şeker mikser ile 2 dk çırpılır. Yumurtalar tek tek eklenir. Sıvı krema eklenir ve 1-2 dk daha çırpılır. Birlikte elenmiş un, tuz, kakao, karbonat ve kabartma tozu karışımı ilave edilir ve sadece bütünleşinceye kadar çok kısa süre bir tahta kaşık yardımıyla karıştırılır. Cupcake kalıplarının 2/3'ünü dolduracak şekilde paylaştırılır. Önceden ısıtılmış fırında 25 dk pişirilir. 

Burada şunu söylemeliyim fırının derecesini ve pişirme süresini siz kendi fırınınıza göre ayarlamalısınız. Ne yazık ki fırından fırına değişiyor.

Dolgu kreması:

Yaklaşık 30 adet vişne (tarifin orijinalinde 15 adet çilek ile yapılıyordu)
1 çay bardağı toz şeker
1 yemek kaşığı mısır nişastası
1 limonun kabuğu
Yarım limonun suyu
100 gr tereyağı
1 paket vanilya
1 yumurta (ben kullanmadım)

Yapılışı:

Vişneleri rondoda çekin. Yumurtayı bir kasede iyice çırpın. Vişneleri tereyağı ile beraber küçük bir tencerede 2-3 dk ısıtın. Daha sonra içine nişastayı, limon suyunu, limon kabuklarını ve vanilyayı ekleyin. 2-3 dk daha bu şekilde pişirdikten sonra çırpılmış yumurtayı yavaş yavaş ekleyip sürekli karıştırarak 4-5 dk daha pişirin. Soğumaya bırakın.

Yukarıda da belirttiğim gibi bu meyveli kremanın içine yumurta koyma fikri pek hoşuma gitmediği için ben tercih etmedim.

Süsleme Kreması:

200 gr labne peyniri
1 paket krema (200 ml)
1 paket krem şanti (ben krema biraz sıvı olduğu için 1 paket daha ekledim)
4 yemek kaşığı reçel (veya dolgu kreması için hazırladığımız meyve+şeker karışımından 4 kaşık ayırabilirsiniz)

Yapılışı:

Tüm malzemeyi mikser ile çırpın ve soğuyup katılaşması iççin buzdolabında bekletin. Kremayı ilk önce yapmak akıllıca olabilir :)

Efendiiim keklerin üzerinden şişe mantarı şeklinde parçalar kesip çıkarıyoruz. Bir bıçak veya şişe kapağı kullanabilirsiniz. Ben evdeki viski şişesinin kapağını çevire çevire bastırarak yaptım :) Sonra keklerin içini dolgu kreması ile dolduruyoruz. Çıkardığımız kek parçasının alt kısmını azıcık kesip tekrar yerine kapatıyoruz. Üzerlerini de krema torbası yardımıyla süslüyoruz :) Ben meyveli harçtan biraz az ayırdığım için kremam açık pembe oldu. Daha koyu bir pembe için 4 kaşıktan az meyve püresi kullanmayın :) Ben üzerine süsleme şekeri serptim. Siz farklı şeyler kullanabilirsiniz.

Bu tarifin keki ayrı, kreması ayrı yerden. Linki bir yerlere kaydetmiştim ama şimdi bulamadım. Bulduğumda buraya ekleyeceğim.  

Her ne kadar usulüne uydum desem de yine de bilgiçlik taslayıp değiştirdiğim şeyler var gördüğünüz gibi :) Sonuçta inanılmaz lezzetli cupcakelerim oldu. İçindeki vişne kremasının o mayhoş tadı herkesi kendinden geçirdi :)


Denemesi bedavadan az pahalı :)

Sevgiler,

Tuğba


3 yorum:

  1. Merhabalar canım,
    Ellerine sağlık bayıldım cupcakelere...Bloğunu çok beğendim ve takibe aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. şu an bu cupcakeleri görmesem çok güzeldi spora gidecektim ama şimdi vişneli cupcake istiyorum :D çok güzel duruyolar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. spora gidin ve o cupcakeleri hak edin bence :):) ben de her gün spora gidiyorum vallahi kolay gelsin :)

      Sil

 
Images by Freepik